0
ایران، تهران
ایران، تهران
زاکانی به «دهه هشتادی‌ها» آمد/ شهرداری تهران به‌دنبال مشارکت دهه هشتادی‌هاست

زاکانی به «دهه هشتادی‌ها» آمد/ شهرداری تهران به‌دنبال مشارکت دهه هشتادی‌هاست

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، علیرضا زاکانی شهردار تهران شامگاه امروز چهارشنبه از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید به‌عمل آورد. زاکانی در جمع «دهه هشتادی‌ها» در پاسخ‌ به اینکه شهرداری تهران در حوزه فرهنگ برای دهه هشتاد و نودی‌ها چه خدماتی ارائه می‌دهد، گفت: معاونت اجتماعی _ فرهنگی و سازمان فرهنگی هنری دو مجموعه شهرداری تهران می‌باشند که تلاش آن‌ها معطوف به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و حرکت و توجه در مسیر نوجوانان در شهر تهران است.

وی با تاکید براینکه توجه به نوجوانان در صدر کارها است و فعالیت‌های ما محله‌محور است، افزود: پیوستگی فعالیت‌های ما در شهرداری به‌گونه‌ای است که حلقه‌ی از ارتباطات بین مدارس به واسطه‌ی مساجد شکل داده شده است و در این مسیر خانواده‌ها نیز همکاری می‌کنند تا نوجوانان فعالیت‌های گسترده فرهنگی در شهر داشته باشند.

رسانه جدید

شهردار تهران در پاسخ به اینکه در چه عملیاتی مجروح شده است، عنوان کرد: ما به عنوان برادر کوچک شما در عملیات خیبر درحالی که ۱۷ سال داشتم در جزیزه مجنون مجروع شدم.

زاکانی در پاسخ به پرسش دیگری پیرامون نوع فعالیت‌های مورد نیاز و چگونگی اثرگذاری آن‌ها گفت: شرط انقلابی بودن این است که اولا خودمان، خودمان را به اوصافی متصل کنیم که نیاز است و در مسیر تحقیق کارهایی گام برداریم که نیاز جامعه است.

وی با تاکید براینکه بسیاری از جوانان و نوجوان در صحنه‌اند و فعالیت‌های انقلابی‌ دارند و کار و تلاش می‌کنند، ادامه داد: عمده مردم و جوانان در مسیر حرکت می‌کنند اما اینکه چه راه وجود دارد تا اثرگذار باشیم اولا باید خودسازی کنیم و معرفی الگوها و اسوه‌هایی مثل حاج قاسم نیاز است که هنوز بازشناسی نشده است و عمل به بیانات رهبری و حرکت در مسیر پیشرفت کشور باید مدنظر باشد.

شهردار تهران درخصوص فعالیت‌های صورت گرفته شهرداری، با تاکید براینکه در شهرداری تا خرداد سال قبل قرار داشتیم کارهایی که انجام داده‌ایم را بازگو نکنیم، گفت: قصد داریم جریان نوجوان را به عنوان جریان اصلی شهر مورد حمایت ویژه قرار دهیم چراکه جنس مدیریت ما مشارکتی است و اوج این مشارکت با حضور نوجوان‌ رقم می‌خورد.

زاکانی از تدارک ۵۲ جشنواره در شهر تهران خبرداد و گفت: در این جشنواره‌ها که در محلات تهران برگزار می‌شوند، زمینه مشارکت نوجوانان را فراهم می‌کنیم.

وی در تشریح طرح شهردار من، گفت: موضوع مشارکت با مردم مقدمه آن سوال از من مردم است لذا ما در شهرداری ۲ هزار و ۸۰ طرح داشتیم که با مردم این طرح‌ها به مشارکت گذاشته شدند و نظر حدود ۳۵۰ هزار نفر درباره این طرح‌ها را دریافت کردیم و ۴ هزار میلیارد امکانات برای این طرح‌ها اختصاص داده شد.

شهردار تهران درباره خدمات حمل و نقل در شهر تهران گفت: امسال توسعه مترو به‌صورت جدی صورت می‌گیرد و به زودی یک ایستگاه مترو افتتاح می‌شود و کار ساخت خط ۱۰ مترو شروع می‌شود و برای اتوبوس، تاکسی و ون نوسازی گسترده صورت خواهد گرفت.

زاکانی در تشریح وضعیت تهران در زلزله گفت: تهران ۱۲ هزار بافت ناپایدار دارد که بخشی از این ۱۲ هزار هکتار در زلزله خطرساز خواهد بود که مقدمات نوسازی این بافت درحال انجام است.

«دهه هشتادی‌ها» بخش ویژه نوجوان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که امسال با مدیریت مهدی جعفری‌جوزانی با غرفه‌های متنوع و جذابِ باشگاه قرآنی، بازی‌سرا، موکب، اتاق‌فرار، واقعیت‌مجازی، سینمای‌نوجوان، نشست پرسش و پاسخ و باشگاه خبرنگاران نوجوان قرآنی اتفاقات ویژه و نوآورانه‌ای را برای بازدید کنندگان رقم زده است.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *