0
ایران، تهران
ایران، تهران
آموزش موکب‌داری به دهه هشتادی‌ها در نمایشگاه قرآن/ حتی دخترها هم می‌توانند طعم موکب داری را مزه کنند

آموزش موکب‌داری به دهه هشتادی‌ها در نمایشگاه قرآن/ حتی دخترها هم می‌توانند طعم موکب داری را مزه کنند

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، موکب‌داری از جمله فرهنگ‌هایی است که هر سال بیش از سال قبل بین جوامع مذهبی و به خصوص جوامع شیعه و ایرانی دیده می‌شود. این فرهنگ زیبا در مناسبت‌های خاص مذهبی مثل ایام محرم و اربعین حسینی در ایران و مسیر کربلای معلی بیش از هر وقت دیگری اوج تجلی خود را نشان می‌دهند تا جایی که می‌توان از آن با عنوان تجلی ایّام ظهور مولا امام زمان (عج) یاد کرد. وقتی به بخش دهه هشتادی‌های سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن وارد می‌شویم، موکب کوچک و دوست داشتنی‌ای جلب توجه میکند که گاهی چند دختر و پسر نوجوان و کودک در آن این طرف و آن طرف می‌روند و برای مهمانان چای و قهوه آماده میکنند. حسین نجفی مسئول این موکب است که طرز کار این موکب کوچک و دوست‌داشتنی خود را توضیح می‌دهد.

نجفی که خود سال‌ها در مسیر کربلا و در قطعه 53 بهشت زهرا (قطعه شهدای مدافع حرم) موکب داشته و به زائران خدمات می‌داده، با عشق توضیح داد: در مشایع و راه کربلا موکب‌داران در ایستگاه‌های خود با ذوق مشغول ارائه خدماتی مثل اسکان، پذیرایی و خوراک‌دهی به زائران هستند.

مسئول موکب نمایشگاه قرآن نحوه کار خود را توضیح داد: ما از ریشه موکب‌داری را به بچه‌ها آموزش می‌دهیم. یعنی از نحوه چای دم کردن، قهوه درست کردن، حتی تعویض لامپ یا تزئین موکب با هر سلیقه‌ای که دارند را با تجربیات خودمان و تیمی که داریم به آن‌ها آموزش می‌دهیم.

او تأکید کرد: این‌جا نسل نوجوان با شیوه موکب‌داری بزرگ می‌شود. حتی دخترها هم می‌توانند بیآیند و موکب‌داری یاد بگیرند.

نجفی با ذوق ادامه داد: ما بخاطر این ذوقی که موکب‌داران حس می‌کنند می‌خواهیم این کار را ترویج دهیم و فرهنگ موکب‌داری را به نسل بعدی جوانان بیاموزیم. چرا که می‌خواهیم طعم نوکری و چای دادن به زائران زیر زبان بچه‌های دهه هشتادی مزه کند تا انشاالله در محله‌های خودشان در هر منطقه‌ای که هستند این کار را انجام دهند.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *