0
ایران، تهران
ایران، تهران
نوجوان حافظ ۱۲ جزء قرآن برنده جام رمضان نمایشگاه قرآن شد

نوجوان حافظ ۱۲ جزء قرآن برنده جام رمضان نمایشگاه قرآن شد

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن، یکی از مهیج‌ترین بخش‌های سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را می‌توان بخش دهه هشتادی‌ها و مهیج‌ترین قسمت این بخش را می‌توان بخش «جام رمضان» دانست. جام رمضان در بخش دهه هشتادی‌ها به صورت بازی‌های پلی‌استیشن فوتبال یا فیفا دنبال می‌شد و همه روزه تعداد زیادی از نوجوانان به نمایشگاه می‌آمدند تا بتوانند در مسابقه فیفا شرکت کنند. مرحله نهایی این مسابقه آخرین روز نمایشگاه قرآن، بر استیج بخش دهه هشتادی‌ها برگزار شد و محمدمهدی بیجانلو، نوجوان ۱۴ ساله تهرانی که از قضا حافظ ۱۲ جزء قرآن نیز هست، موفق به کسب مقام اول مسابقات جام رمضان امسال شد.

محمدمهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری نمایشگاه قرآن، چگونگی شرکت خود در جام رمضان را توضیح داد و گفت: پنجشنبه دو هفته پیش با خانواده تصمیم گرفتیم سری به نمایشگاه بزنیم تا ببینیم چگونه جایی است. وقتی رسیدیم من دیدم در غرفه دهه هشتادی‌ها فیفا بازی می‌کنند. از مسئولین بخش چگونگی شرایط شرکت در مسابقه را جویا شدم و آن‌ها گفتند مسابقات جام رمضان است و برای شرکت در آن باید ثبت‌نام کنم. من همان‌جا ثبت‌نام کردم. ۳ یا ۴ روز بعد پیامکی برای من آمد که اعلام کرد روز دوشنبه ساعت ۵ و نیم برای شرکت در مسابقه به نمایشگاه بیآیم. من هم آمدم و با بقیه شرکت‌کنندگان رقابت کردم. امروز هم به من گفتند برای مرحله نهایی ساعت ۲ نمایشگاه باشید. همان ساعت آمدم و خداراشکر توانستم رتبه اول را کسب کنم.

محمدمهدی با اشاره به اینکه ۲ سال است با دستگاه ایکس‌باکس بطور حرفه‌ای فیفا بازی می‌کند ادامه داد: مسابقات جو خوبی داشت و این‌جا توانستم با اشخاص زیادی آشنا شوم و ارتباط برقرار کنم. در مسیر فیفا هم پیشرفت بیشتری کردم. برای نسل دهه هشتادی‌ها خیلی خوب است که با همسن‌های خودشان بازی کنند و آن‌ها را ببینند.

این نوجوان حافظ قرآن گفت: از کلاس دوم ابتدایی کلاس قرآن رفتم و حفظ قرآن را شروع کردم. ابتدا جزء ۳۰ و ۱ را حفظ کردم. بعد از آن کلاس قرآن قطع شد، جای دیگر ادامه دادم و همین طور ادامه پیدا کرد و در حال حاضر موفق به حفظ ۱۲ جزء قرآن شدم.

او بخش دهه هشتادی‌ها را بخشی جذاب دانست و اعلام کرد: بخش دهه هشتادی‌ها به دلیل تنوعی که دارد خیلی بخش خوبی است‌. چرا که ما دهه هشتادی‌ها امروزه نسل بازی‌های کامپیوتری، فیفا و … هستیم. خیلی خوب شد این ایده به وجود آمد که به نفرات برتر هم جایزه بدهند. همچنین این که نمایشگاه قرآن برای تمام سنین سبک سرگرمی متناسب با آن‌ها را تدارک دیده و شخصیت‌های معروف نیز در آن تردد می‌کنند خیلی خوب است.

محمدمهدی بیجانلو با کسب مقام اول در مسابقات جام رمضان بخش دهه هشتادی‌ها یک دستگاه Ps5، یک دسته بازی اضافه و یک بازی فیفا از مدیر بخش دهه هشتادی‌ها مهدی جعفری‌جوزانی و علی‌رضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، دریافت کرد. او در این باره اذعان کرد: فکرش را هم نمی‌کردم بار اولی که در این مسابقات شرکت می‌کنم برنده شوم. دوست دارم در مسابقات جام رمضان سال‌های بعد هم شرکت کنم.

یادآور می شود سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم روز جمعه 25 فروردین‌ماه به کار خود پایان داد.

پایان پیام/

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *