0
ایران، تهران
ایران، تهران
رونمایی بازی «مختار» در خبرگزاری فارس/ انیمیشن «سفیر عشق» میهمان چهلمین جشنواره فیلم فجر می‌شود

رونمایی بازی «مختار» در خبرگزاری فارس/ انیمیشن «سفیر عشق» میهمان چهلمین جشنواره فیلم فجر می‌شود

بازی «مختار؛ فصل قیام» دومین نسخه از سه‌گانه سفیر عشق در مسیر رونمایی قرار گرفت؛ یک بازی پرهیجان که روایتگر قیام مختار ثقفی از سلول‌های ابن‌زیاد تا سفر به مکه و آغاز قیام و پیروزی وی است.

به گزارش روابط عمومی منادیان،

از سال گذشته تاکنون صنعت بازی ایران با اتفاقات خوبی مواجه شده، اتفاقاتی که باعث تحولی عظیم در بازار بازی های رایانه ای شده است.

نخستین اتفاق 30 آذرماه سال 99 رقم خورد، رونمایی از بزرگترین پروژه تاریخی ـ مذهبی ایران در حوزه بازی‌های رایانه‌ای که در کمتر از 2 ماه چشم هر بیننده ای را خیره کرد.

«کیان» در«مختارنامه» داوود میرباقری، این بار در«سفیرعشق» در قد و قامت «مهران» حاضر شد تا گیمر را همراه  داستان خود کرده و او را به کوفه سال 61 هجری و هنگامه حضور حضورمسلم بن عقیل(ع) در این شهر ببرد.

«سفیرعشق» یک بازی اکشن سوم شخص در سبک Hack and slash، است که نسخه اول آن روی پلتفرم PC منتشر شد، یک بازی شمشیری قصه گو که به گفته سازنده آن همان دلیلی است که بازی «سفیرعشق» را برای مخاطب جذاب کرده است.

و حالا پس از 9 ماه بازی «مختار؛ فصل قیام» دومین نسخه از سه گانه سفیر عشق در مسیر رونمایی قرار گرفته،‌ یک بازی پر هیجان که روایتگر قیام مختار ثقفی از سلول های ابن زیاد تا سفر به مکه و آغاز قیام و پیروزی آن است.

 این اثر در سبک اکشن سوم شخص شمشیری تولید شده و دارای 12 مرحله و بیش از 6 ساعت گیم پلی است و در مقایسه با نخستین محصول این تریلوژی پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

به همین جهت با مهدی جعفری جوزانی تهیه کننده این پروژه و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری منادیان به گفت و گو نشستیم تا در خصوص آخرین وضعیت بازی «مختار؛ فصل قیام» بیشتر برایمان بگوید.

فارس: در حال حاضر بازی «مختار؛ فصل قیام» در چه مرحله ای قرار دارد؟

جعفری: ساخت بازی به اتمام رسیده و در حال انجام مقدمات برای برگزاری مراسم رونمایی از بازی مختار هستیم که به زودی در خبرگزاری فارس صورت می گیرد.

فارس: بازی مختار در مقایسه با سفیر عشق چه تفاوت هایی دارد؟

جعفری: شاید از لحاظ بصری مخاطب با نسخه دوم سفیر عشق مواجه شود چون بازی مختار در ادامه قسمت اول تولید شده و به وقایع بعد از آزادی مختار از زندان و حرکت او به سوی مکه می پردازد.

در بازی سفیر عشق شخصیت مهران نقش کلیدی را داشت اما در این بازی مهران در جایگاه نقش دوم قرار گرفته و نقش اصلی را مختار بر عهده دارد، در واقع کاربر به جای مختار بازی می کند، نکته قابل توجه بهینه سازی بازی است تا کاربران با سخت افزارهای ضعیف تر هم بتوانند بازی کنند.

با توجه به بازخوردهایی که در مورد بازی سفیر عشق از مردم گرفتیم یکی از گلایه ها این بود که تنها طیف خاصی می توانستند از بازی استفاده کنند و بازی روی همه سیستم ها قابلیت اجرا نداشت، به همین جهت ما با بهینه سازی این امکان را فراهم کردیم تا طیف بیشتری از مردم بتوانند از این بازی بهره ببرند.

در همین راستا امکان تنظیم کیفیت را فعال کردیم تا مخاطب با هر کیفیتی که دوست داشت بتواند بازی را ادامه دهد.

فارس: مخاطبان در بازی مختار با چه لوکیشن هایی مواجه می شوند؟

جعفری: در این بازی ما شهر مکه را خواهیم داشت، در واقع کل شهر مکه در آن دوران بازسازی شده و بخش عمده ای از قصه هم در شهر مکه اتفاق می افتد.

فارس: یکی از انتقاداتی که برخی  از کاربران در مورد بازی سفیر عشق داشتند مربوط به  گیم پلی بازی می شد، آیا این مشکل در بازی مختار برطرف شده است؟

جعفری: بله این موضوع هم جزو اصلاحاتی بود که در بازی مختار صورت گرفت،‌ در فصل قیام مخاطب هم سرعت بیشتر بازی را خواهد دید و هم با ضربات تمام کننده بیشتری مواجه خواهد شد.همچنین دشمنان بیشتری اضافه شده اند و به نوعی حجم درگیری های بازی افزایش پیدا کرده،‌ افزایش کیفیت سوارکاری با اسب هم از جمله نکات مهم در بازی مختار است. 

فارس: در واقع نقاط ضعفی که در سفیر عشق بود گرفته شده و بازی با درصد خطای کمتر خطای کمتری عرضه می شود؟

جعفری: بله درصد خطا کمتر است، البته فصل سوم این بازی در دست ساخت است که تا نوروز 1401 با عنوان «مختار؛ فصل انتقام» عرضه می شود و من این قول را به گیمرها می دهم که در فصل سوم با یک بازی کاملاً متفاوت حتی از لحاظ کیفیت مواجه خواهند شد.

در حال حاضر فصل دوم برای عرضه دیجیتال آماده شده، ما این بازی را در اختیار اصحاب رسانه که به صورت تخصصی اخبار حوزه گیم را پیگیری می کنند و همچنین استریمرها قرار خواهیم داد تا پیش از انتشار بازی به صورت رسمی انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

فارس: آیا تیم دوبله و موسیقی تغییر کرده یا با همان تیم سفیر عشق کار را ادامه داده اید؟

جعفری: تیمی متشکل از 21 نفر از اساتید دوبله کشور با ما همراه هستند، استاد منوچهر والی زاده همچنان صداپیشه نقش مهران خواهد بود و استاد میثم نیکنام در نقش مختار صحبت خواهد کرد،‌ تیم دوبله با مدیریت آقای حسام صادقی نیکو وظیفه صداپیشگی این اثر اکشن و هیجان انگیز و  درعین حال روایتگر را بر عهده داشته اند.

امادر مورد موسیقی، چون بازی ادامه فصل اول است تیتراژ قبلی تکرار خواهد شد و سالار عقیلی تیتراژ جدیدی را برای مختار اجرا نخواهد کرد، یکی از ویژگی های بازی مختار این است که 45 دقیقه روایت سینمایی مثل انیمیشن و تقریباً بیش از 3 ساعت موسیقی تولیدی منحصر به فرد خودش را دارد که متفاوت از بازی سفیر عشق است.

فارس: فکر می کنید میزان رضایت گیمرها پس از بازی چقدر افزایش پیدا کند؟

جعفری: قطعاً افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد، خوشبختانه ما شاهد استقبال خوبی از بازی سفیر عشق هم در رسانه هم در بین مخاطبان بازار بودیم و علی رغم تعطیلی 6 ساله بازار بازی های کامپیوتری، از این بازی استقبال خوبی شد.

دلیل این امر این است که ما برای ذائقه مخاطب ارزش و احترام زیادی قائل هستیم و پس از دریافت نظرات مخاطبان بازی سفیر عشق تلاش کردیم اشکالاتی را به دلیل مشغله های تولید از دیدمان پنهان شده بود، بررسی کرده و آنچه را که وارد بود اصلاح کنیم. 

در سفیر عشق تمرکز بازی روی روایت بود بعد بازی اما در مختار برعکس این ماجرا را شاهد هستیم،‌ یعنی یعنی بازی وزن سنگین تری نسبت به روایت دارد، کاربر هم حین بازی هم جنگ و هم مخفی کاری زیادی را تجربه می کند، به همین جهت اطمینان دارم مخاطبی که به بازی علاقه دارد و با فصل قیام مواجه می شود قطعاً به آن علاقه مند خواهد شد.

فارس: بعد از سه گانه سفیرعشق چه تولیداتی را از شما شاهد خواهیم بود؟

جعفری: یکی از بازی هایی که به زودی عرضه آن آغاز می شود، «نبرد آمرلی» است که بدون شک به دلیل جنس بازی و روایت همه را شگفت زده خواهد کرد.

این بازی نمایش دهنده رشادت های «سردار سلیمانی» است،  با توجه به اینکه امکان سریالی شدن بازی وجود دارد دو قسمت دیگر هم در حال نگارش است که نام آنها بر اساس مأموریت های صورت گرفته در سوریه و حلب انتخاب می شود، اما عنوان «فرمانده مقاومت» در تمامی قسمت ها ثابت است.

ما به دنبال این بودیم که بازی فرمانده مقاومت متأثر از بازار بازی سفیر نباشد، به همین جهت هم تصمیم گرفتیم عرضه آن را دیرتر آغاز کنیم اما به موج چهارم کرونا برخورد کردیم و باعث شد این تأخیر طولانی تر شود.

نام «فرمانده مقاومت» از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حاج قاسم الهام گرفته شده و روایتگر شکست محاصره چندماهه شهر آمرلی با رشادت های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، شخصیت اصلی بازی هم یک سرباز مدافع حرم است که تلاش می کند خانواده های در معرض خطر حمله داعش را به کمک هم رزمان خود نجات دهد.

یکی دیگر از کارهایی که تاکنون 6 ماه از فرآیند تولید آن می گذرد انیمیشن بازی سفیر عشق است که اواخر بهار سال آینده شاهد آن خواهید بود. انیمیشنی خیره کننده با یک داستان جذاب که خمیرمایه اصلی آن از سفیر عشق گرفته شده و بر اساس همان قصه و در همان برهه تاریخی اما با یک نام دیگر به کارگردانی عماد رحمانی در حال ساخت است.

فارس: آیا این انیمیشن برای جشنواره فجر آماده می شود؟

جعفری: قطعاً هدف ما همین است،‌ البته ما نگاه ویژه ای به بازار بین المللی داریم چون بازی در بازار جهانی خیلی بازتاب خوبی داشته است.

بازی موبایلی و رایانه ای حماسه نادر هم که تاکنون 60 درصد در مرحله تولید پیشرفت داشته، به رشادت‌های سردار شهید نادر مهدوی فرمانده یکی از ناوگروه‌های نیروی دریایی سپاه می‌پردازد.

همچنین یک بازی اندرویدی با نام تک تیرانداز که مکمل فیلم سینمایی تک تیرانداز است با همکاری و تعامل بین ما و مجموعه روایت فتح در دست ساخت قرار گرفته و باید بگویم که قطعاً امسال، سال پر خبری خواهیم داشت.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *